کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه چیست؟

اگر می‌خواهید یک آینه دکوراتیو با قاب چوبی در خانه خود داشته باشید، انتخاب شما یک نمونه‌ خیره‌کننده از طراحی دکوراسیون منزل است. آینه چوبی مدرن با ظاهری شیک، انقلابی در دکور خانه‌ شما ایجاد می‌کند. یک آینه با قاب چوبی بزرگ یا کوچک، با قاب پهن یا باریک، در هر شکل و ظاهری که باشد، باعث می‌شود زیبایی خاصی به منزل شما اضافه شود. طراحی پیچیده یا سبک‌های مدرن نیز چیزی است که اکثر طرح‌های قاب چوبی دارند.

آشنایی با کاربرد آینه های دکوراتیو با قاب چوبی


بهره‌گیری از هنر همیشه بخش مهمی از دکوراسیون خانه است. با این‌ حال، در نظر گرفتن کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه، دلیل محکمی است برای اینکه فراموش نکنید آینه‌های دیواری، جایگزینی عالی برای یک فضای خالی هستند که در اتاق نشیمن، راهرو یا اتاق‌ خواب خود با آن مواجه شده‌اید. از خانه‌های قدیمی و مدرن گرفته تا مجتمع‌های تجاری، مجموعه‌ بی‌پایانی از سبک‌های آینه دیواری وجود دارد که فضای خالی محیط شما را به‌ خوبی سر و سامان می‌دهد.

آینه‌ها همچنین راهی هوشمند برای به حداکثر رساندن نور طبیعی و حتی بزرگ‌تر نشان‌ دادن فضای شما هستند. برخی از آنها حتی با قفسه‌های داخلی برای نگهداری و برخی دیگر صرفاً برای اهداف تزئینی طراحی می‌شوند.

شما مدل‌های زیادی برای انتخاب دارید که مطمئناً شما را هیجان‌زده خواهند کرد اما آینه چوبی می‌تواند بهترین گزینه باشد. حال اگر می‌خواهید بدانید کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه چیست یا کنجکاو هستید که بدانید هنگام خرید آینه باید به چه نکاتی توجه کنید، ما به شما کمک می‌کنیم تا همه‌ نکات لازم را برای خریدی هوشمندانه در نظر بگیرید.

گروه هنری هانه علاوه بر اینکه در انتخاب طرح و رنگ آینه به شما کمک می‌کند، طراح دست سازه‌ها نیز هست که بیشتر روی چوب و سفال، طراحی و نقاشی انجام می‌دهد.

کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه، در طول تاریخ چگونه بوده است؟


در پایان قرن هجده، آینه‌های تزئینی زیبا در قاب‌های طلایی عنصری از رؤیاهای افسانه‌های قدیمی را زنده کردند. کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه به فضاهای تعامل اجتماعی نیز هجوم آورد و جایگزین استفاده از ملیله‌ها و دیگر تزئینات دیوار شد. آینه‌هایی با قاب‌های چوبی کنده‌کاری شده با ورق طلا و نقره نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی داشتند.

آینه‌های تزئینی احاطه شده با قاب‌های چوبی حکاکی شده و یا طلاکاری شده را می‌توان در همه‎ اتاق‌های خانه‌های شیک در آن زمان، یافت. آینه‌های قاب‌دار در اتاق‌ خواب، اتاق‌های غذاخوری و نشیمن، بین پنجره‌ها و بالای شومینه‌ها قرار می‌گرفتند. تقریباً به هر کجا که می‌چرخیدند، می‌توانستند در هر لحظه از سرتا پا به خودشان نگاه کنند.

در قرن هجدهم، آینه‌هایی که با قاب‌های طلاکاری شده تزیین شده بودند، بسیار محبوب بودند. تقاضای زیاد برای آینه و رقابت فزاینده، سازندگان را مجبور کرد تا بیش‌ از پیش در مواد و اشکال خلاقیت ایجاد کنند. در پایان قرن هجدهم، آینه‌های گرد و بیضی‌شکل و همچنین آینه‌های مستطیلی با قرنیز اختراع شد. قاب‌هایی با نقوش کوزه‌ها، تکه‌های ظریف و قطره‌ها، شاخه‌های درهم‌تنیده، شاخ‌وبرگ و گلدسته‌ای از گل، طراحی و تولید می‌شدند.

امروزه استقبال از قاب‌های حکاکی شده با ورق طلا و نقره، به پایان رسیده است و بیشتر کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه مورد توجه عموم قرار گرفته است. مثلاً استفاده از پتینه روی آینه‌های تزئینی چوبی کنده‌کاری شده عتیقه، بسیار پرفروش هستند زیرا پتینه روی آینه‌های قاب شده، به جذابیت و حس تاریخ می‌افزاید.

آینه دکوراتیو با قاب چوبی برای کدام قسمت خانه مناسب است؟


امروزه انواع زیادی از طرح‌های شیک و مدرن طبق مد روز جهانی برای انتخاب در بازار وجود دارد که خرید یک آینه چوبی دیگر دلهره‌آور نخواهد بود. گروه هنری هانه با ثبت سفارش انواع دست‌سازه‌های هنری به‌صورت سفارشی و با طرح اختصاصی مشتری، موقعیت را برای دسترسی شما به یک اثر هنری ایجاد می‌کند.

آینه‌ها در هر خانه‌ای وجود دارند؛ بنابراین می‌توانند گزینه‌های بسیار خوبی برای دکوراسیون باشند. کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه این است که این آینه‌ها، با ترکیب قطعه‌ای از دل طبیعت، قطعاً به هر اتاقی گرما می‌بخشند و بدین صورت ارتباط هنر نقاشی با آینه معنی پیدا می‌کند.

آینه دکوراتیو با قاب چوبی
آینه دکوراتیو با قاب چوبی

آینه یک وسیله ضروری برای خانه است که علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارد، در نوع خود به‌عنوان اشیای تزیینی هم قابل‌استفاده است. حال اگر این تزیین با حس زیبای چوب ترکیب شده باشد، تبدیل به بهترین انتخاب برای تلطیف فضای اتاق شما می‌شود.

خرید آینه دکوراتیو با قاب چوبی


قبل از خرید باید کیفیت قاب چوبی را بررسی کنید. باید صیقل داده و صاف شده باشد تا بتواند بیشتر دوام بیاورد و وزن آینه را تحمل کند. طرح‌های تزئینی آینه چوبی نیز از جمله سبک‌هایی هستند که می‌توانید انتخاب کنید. کیفیت آینه باید درجه یک باشد تا سریع از بین نرود.

در حال حاضر آینه‌های فانتزی زیادی در بازار موجود هستند اما خرید آنها برای همه امکان‌پذیر نیست. این در حالی است که شما می‌توانید با انتخابی هوشمندانه، نه‌تنها زیبایی را به دکوراسیون منزل خود هدیه دهید، بلکه به‌راحتی و بدون هیچ دردسری به آینه‌ای زیبا و اصیل دسترسی پیدا کنید. کاربرد آینه دکوراتیو با قاب چوبی در دکوراسیون خانه، کاملاً واضح و غیرقابل‌انکار است.

استفاده از آینه‌های تزئینی آنتیک یا حتی سبک‌های قدیمی و معاصر، راهی آسان برای تأثیرگذاری در هر اتاقی از خانه است. آویزان کردن یک آینه تزئینی به دیوار می‌تواند اتاق را بزرگ‌تر، روشن‌تر و از نظر بصری جالب‌تر کند. آینه‌هایی که به‌خوبی و در جای مناسب قرار گرفته‌اند، می‌توانند فضاهای کوچک را گسترده‌تر نشان دهند، پرسپکتیو ایجاد کنند و در جهت کمک به انعکاس نور طبیعی استفاده شوند.

از آینه‌ها می‌توان برای ایجاد یک نقطه‌ی کانونی، افزودن درخشش و عمق به یک دیوار بدون پنجره، برای ایجاد یک مرکز جلب‌ توجه یا ترکیب‌شدن با پس‌زمینه و کمک به درخشش بقیه دکوراسیون استفاده کرد.